Et treningsprogram med øvelser for hele kroppen som du kan gjøre hvor du vil! Alt du trenger er en Redcord Mini eller Redcord LITE – Ta den med deg ut i hagen, på joggetur eller på hytta og kos deg med trening i verdens vakreste treningsrom!

Sommertreing_RedcordSlynger_


Ryggliggende planke


Begge beina i smal slynge/stropp ca 30 cm over bakken. Press hælen ned og løft opp setet. Før det ene beinet ut til siden mens bekkenet holdes i vater. Legger du armene i kors over brystet blir øvelsen tyngre.

Triceps Press 


Stropper i valgt høyde. Len deg forover til albuene er i ørehøyde. Bøy så i albuene og press kroppen tilbake ved å rette ut armene. Kan også gjøres stående.

Ryggliggende hamstringstrekk


Ligg med hælene i smal slynge eller stropper. Press hælene ned og løft setet opp. Trekk beina til deg med bøy i knær og hofte. Øvelsen kan varieres ved å gjøre sykkelbevelgelser.

Push-Up Plus


Senk tauene til ønsket høyde og gjør push-up. ”Skyt rygg” etter at du har rettet ut armene. Unngå å støtte armene mot tauene. Kan også gjøres på knærne (lettere) eller på en arm (tyngre).

Mageliggende Hofterefleksjon 


Ligg på magen med beina i bred slynge eller stropper, og støtte på underarmer. Løft opp til vannrett stilling (planken). Trekk knærne mot magen.
En variasjon av samme øvelse er å trekke knærne på skrå vekselvis til hver side.

Sideliggende planke med Crunch


Ligg på siden med bena i bred – eller smal slynge, ca 30 cm over bakken og støtte på underarmen. Press bena ned i slyngen og løft opp til strak kropp. Trekk så knærne mot bryst.