Du har ikke forsøkt push-ups før du har forsøkt det i Redcord!

Videoene viser hvordan man gjør øvelsene vanskeligere/enklere ved å:

  • Justere taulengden
  • Flytte kroppen i forhold til opphenget
  • Flytte stroppen lenger ut/inn på arm/ben
  • Gjøre øvelsene med ett eller to ben/armer
  • Bruke balansepute
  • Gjør øvelsen så tung at du ikke klarer mer enn 5-7 repetisjoner

Push-up


Senk tauene til ønsket høyde og gjør push-up, ”skyt rygg” etter at du har rettet ut armene. Unngå å støtte armene mot tauene. Progresjon: På tærne/en arm/på balansepute.

 

Opptrekk/Pull-ups

Sittende, stående eller liggende bakoverlent under apparatet. Armene strukket opp med  ”skitak” i stroppene. Spenn mage- og ryggmuskulatur, trekk sammen skulderbladene, bøy albuene og trekk overkroppen opp. Senk deg rolig ned igjen.

 

Flyes

Stående eller knestående under apparatet med stroppene plassert på underarmer. Spenn mage og ryggmuskulatur. Len deg rolig fremover med vekt på underarmene. Beveg underarmene ut til siden, samtidig som du senker overkroppen. Press deg rolig tilbake igjen ved å føre underarmene sammen. Unngå å svaie i korsryggen.

 

Fremoverlening (Superman)

Stå på kne under apparatet. Spenn mage og ryggmuskulatur, og len deg fremover samtidig som du stabiliserer kroppen. Unngå å svaie for mye i korsryggen. Øvelsen kan også gjøres stående.

 

Dips

Sitt med setet under apparatet. Hendene i stropper eller PowerGrip. Hold albuene bøyde og pass på at de hele tiden peker bakover. Press hendene ned i stroppene eller PowerGrip, strekk ut albuene og løft setet fra underlaget. Rett deg opp i ryggen. Se video for progresjon av vanskelighetsgrad.