Vil du bli raskere? Vil du være skadefri? I Birken utgave 1, 2017 finner du en artikkel om slyngetrening for syklister.
Tidligere sykelist Reidar Borgersen blir intervjuet og viser sine anbefalte slyngeøvelser.

«Slyngetrening kan bidra til nettopp å bedre prestasjon og samtidig forebygge skader. For å holde seg skadefri og sørge for en optimal kraftoverføring, har han og andre syklister stort fokus på trening av kjernemuskulaturen»

«Slynger er et perfekt verktøy for å styrke den muskulaturen og samtidig få jobbet med sykkelspesifikke muskler. Ideelt hvis du vil være en smart syklist. Da Reidar startet med slyngetreningen kom de flere positiver endringer. Etter noen uker med trening opplevede han å tåle økt treningsmengde. Han kunne øke belastingen på intervalltreningen uten å få knesmerter eller andre belastingsplager. Ryggplagene han hadde tidligere slapp også taket. Jeg har fortsatt med treningen etter jeg la opp og kjenner at jeg mer balanse i kroppen, kan sitte roligere og mindre anspent på sykkelen» forteller Reidar

Les mer i Birken nr. 1. 2017

Vil du lære mer om slyngetening for syklister? Neste workshop på Redcord Clinic, Høvik er den 4 april. Se her for mer informasjon.